در مکمل های ورزشی و بدنسازی از چه ترکیباتی استفاده می شود؟

در مکمل های ورزشی و بدنسازی از چه ترکیباتی استفاده می شود؟

قبل از خرید مکمل بدنسازی باید بدانید که این مکمل ها از مواد مفیدی برای ورزشکاران تشکیل شده اند. اگر در حال حاضر مشغول ورزش بدنسازی هستید و یا قصد انجام آن را دارید. در ادامه به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین مکمل های بدنسازی مورد نیاز خود را بر اساس ترکیبات آن تهیه و مصرف نمایید.

معرفی مکمل های ورزشی و بدنسازی و ترکیبات آن ها

مکمل ها قرار است به بدنسازان کمک کنند تا زود تر به فرم دلخواه خود برسند. این مواد مفید شامل پروتئین وی کاله، گینر، آمینو اسید های مفید، BCAA، گلوتامین، کازئین، فیبر، پمپ، کراتین، کربوهیدرات، ال کارنیتین هستند. هر یک از این مواد بعد از ورود به بدن وظیفه ای بر عهده دارند که می بایست به آن عمل کنند. در ادامه مکمل ها و وظیفه تعدادی از مهم ترین مواد موجود در این مکمل ها را در ادامه شرح خواهیم داد.

مکمل پروتئین وی کاله

این مکمل به بزرگ تر شدن سایز عضلات کمک خواهد کرد؛ این افزایش سایز به هیچ عنوان منجر به تولید بافت چربی نخواهد شد. همچنین پروتئین وی کاله از طریق ایجاد حس سیری برای فرد بدنساز باعث کاهش وزن او خواهد شد. کاهش استرس و فشار خون نیز از دیگر وظایف این مکمل در بدن است. این محصول دارای 4 گرم گلوتامین، 24 گرم پروتئین، 5 گرم بی سی ای ای و 120 کالری در هر سروینگ است.

مکمل گینر

مکمل گینر به دلیل کالری بالایی که دارد باعث افزایش وزن و عضله سازی در افراد می شود. گینر از مواد پروتئین و کربوهیدرات تشکیل شده است که نسبت ترکیب این دو مواد در این مکمل ها متغیر است. این موضوع به این معنی است که در هنگام خرید باید به ترکیب این میزان دقت کنید.

مکمل آمینو اسید

آمینو اسید ها نیز به ساخت پروتئین در بدن کمک می کنند. این پروتئین توسط مصرف مواد غذایی به میزان خیلی کمی تولید می شود که این میزان برای افراد بدنساز کافی نیست. بنابراین بهتر است از مکمل آمینو اسید استفاده کنند تا پروتئین لازم بدن آن ها تامین گردد. معمولا این مکمل به صورت قرص مصرف می شود و به چربی سوزی و در مقابل رشد عضلات کمک می کند. قرص آل آرژنین یکی از انواع قرص های آمینو اسید است که به راحتی در داروخانه های سطح شهر یافت می شود. این مکمل ترکیبی از عوامل انرژی‌ زای طبیعی مثل عصاره قهوه سبز و چای سبز است.

مکمل BCAA

این مکمل، انرژی لازم برای تمرینات بدنسازی را تولید می کند. در صورتی که این انرژی در بدن ورزشکار نباشد یا میزان آن کم باشد با سوزاندن عضله در بدن تامین می گردد. پس نباید به بدن اجازه کمبود انرژی را داد و می بایست با مکمل های BCAA انرژی را بالا برد و به رفع خستگی کمک نمود. این مکمل شامل لوسین، ایزولوسین و والین می شود. نتیجه حاصل از این مکمل ها افزایش رشد عضلات خواهد بود. اگر بدنساز حرفه ای هستید به شما خرید مکمل بدنسازی BCAA را توصیه می کنیم.

مکمل گلوتامین

گلوتامین یکی از آمینو اسید هایی است که موجب ساخت عضلات در بدن می شود. گلوتامین به ساخت گلوکز و آمینو اسیدها در بدن کمک می کند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. با توجه به مطالعات انجام شده گلوتامین ها جزو مکمل هایی هستند که تاثیر چندانی در افزایش سایز عضلات ندارند. اما استفاده از آن ها نمی تواند بی تاثیر باشد و با ایجاد انرژی به بهبود فرم بدن و بازدهی بهتر تمرینات کمک می کند. این مکمل توسط آنزیم سازنده گلوتامین از گلوتامات و آمونیاک ساخته می‌ شود.

مکمل کازئین

ماده کازئین به ریکاوری بدن کمک می کند و معمولا هنگام خواب مصرف می شود. کازئین نوعی پروتئین است که به رشد عضلات کمک می کند. جالب است بدانید قسمت زیادی از پروتئین موجود در شیر از پروتئین کازئین تشکیل شده است. به صورت پودر مورد استفاده قرار می گیرد، به کاهش اشتها کمک کرده و هضم آن به راحتی انجام می شود. این مکمل از پروتئین شیر و اسید های آمینه تشکیل می شود.

مکمل فیبر

فیبر برای بدنسازانی مورد نیاز است که از سبزیجات کم تری مصرف می کنند. زیرا سبزیجات فیبر بدن را تامین می کند و با ایجاد کاهش اشتها در افراد موجب کاهش وزن می شود. همچنین این مادۀ باعث کاهش قند خون در افراد می شود. فیبر به صورت پودر مورد استفاده قرار می گیرد و بدون تولید کالری باعث پر کردن معده و ایجاد احساس سیری می شود. این مکمل از پسیلیوم، متیل سلولز یا پلی کربوفیل تشکیل شده است.

مکمل کراتین

مکمل کراتین یکی از مکمل های اصلی در بین بدنسازان حرفه ای است که انرژی مورد نیاز بدن آن ها را تامین می کند. زیرا به دلیل تمرینات سنگینی که دارند بدن آن ها نیاز به انرژی بیش تری نسبت به افراد معمولی دارد. کراتین در بدن افراد به طور طبیعی نیز تولید می شود که میزان آن برای یک فرد ورزش کار کافی نمی باشد. کراتین مونوهیدرات یکی از انواع پر مصرف با بازدهی عالی در بین انواع مختلف این کراتین می باشد. مصرف ماده کراتین موجب ریکاوری بدن و تقویت سلامت مغز می شود. این مکمل از کراتین مونو هیدرات، کراتین اتیل استر، کراتین سیترات (یا کراتین هیدروکلراید) و سه آمینو اسید ال آرژنین، گلیسین و ال متیونین ساخته می شود.

مکمل آل کارنیتین

این مکمل نیز از جمله مکمل هایی است که به تامین انرژی بدنسازان در هنگام تمرینات سخت کمک می کند. همچنین مکمل آل کارنیتین موجب ریکاری بدن و کاهش خستگی نیز می شود. علاوه بر این ها با تامین انرژی لازم برای تمرینات موجب انجام تمرینات سخت توسط ورزشکار شده و در مقابل کاهش وزن را به ارمغان می آورد. این مکمل از اسید آمینه ضروری یعنی لیزین و میتونین ساخته می شود.

مکمل کربوهیدرات

کربوهیدرات نیز به دلیل کالری بالایی که دارد با انجام تمرینات تبدیل به انرژی می شوند. این مکمل به افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند کمک می کند و از این طریق انرژی مورد نیاز برای تمرینات را نیز تامین می نماید. خرید مکمل بدنسازی کربوهیدرات سطح تستوسترون بدن را ثابت نگه داشته و باعث بهبود ریکاوری در عضلات می شود.

سخن پایانی

اگر قصد خرید مکمل بدنسازی را دارید می توانید با مراجعه به سایت داروخانه کوروش (خانه مکمل) انواع مکمل های اصل و با کیفیت را تهیه نمایید. مکمل ها در این سایت با سود بسیار کمی قیمت گذاری شده تا تمامی افراد توانایی خرید هر مکملی را داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *